[ Print ]  [ Close ]

http://adm.modares.ac.ir/index.jsp?siteid=11&pageid=28293&newsview=22448   , 1403/02/19


مراسم اعیاد شعبانیه و سخنرانی نماینده مجلس شورای اسلامی در دانشگاه برگزار شد

در ابتدای این مراسم دکتر محمود عبدالهی رئیس دانشکده فنی و مهندسی با تبریک اعیاد شعبانیه در آستانه روز جوان گفت: مقام معظم رهبری در بیاناتی به نیروی جوانی اشاره می کنند و می فرمایند که اگر این شور و اشتیاق با ایمان راسخ همراه شود باعث پیشرفت کشور خواهد بود. پیشرفت های حاصل شده در کشور نشانه ی تلاش جوانان است.
وی در خصوص انتخابات پیش رو به سخنان رهبر معظم انقلاب اشاره کرد و افزود: حضرت آیت الله العظمی خامنه ای (مدظله العالی) می فرمایند: 'خواص وظیفه دارند مردم را به حضور پرشور در انتخابات تشویق کنند'. حضور در انتخابات مهم ترین مسئله این روزهاست. رأی دادن هم وظیفه و هم حق ما ست. حضور در انتخابات اقتدار جامعه و امنیت کشور را به دنبال دارد و مردم می باید وظیفه خود را انجام داده و در انتخابات شرکت کنند.
در ادامه دکتر روح الامینی سخنان خود با موضوع انتخابات را آغاز کرد و در اشاره به تفاوت این دوره از انتخابات با دوره های قبل گفت: نحوه ورود رهبری به مسئله انتخابات، در این دوره بسیار برجسته و متفاوت است. مقام معظم رهبری بر خلاف رویه ی چهل و چند سال گذشته، پس از حوادث پاییز سال قبل در پیام نوروزی آغاز گر زودهنگام انتخابات هستند و بحث مشارکت، رقابت، سلامت و امنیت در انتخابات را مطرح می کنند. ایشان در عید فطر و در خطبه های نماز عید میفرمایند: ' امسال، سال مهربانی هاست' و با یک جمله تکمیلی ادامه می دهند ' حتی اگر اختلاف عقیده داشته باشیم' که اشاره به موضوع شرکت در انتخابات دارد.
نماینده مجلس شورای اسلامی افزود: در ادامه سخنرانی مقام معظم رهبری در مراسم سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) را داریم که محوریت اصلی سخنان ایشان، 'ایمان و امید' بود. ایشان در دیدارهای مختلف در اواخر تابستان سال جاری، بحث حرکت به سمت قله ها را مطرح کردند و اوج این پیام ها در سخنرانی روز گذشته ایشان بود که به مواردی مانند نشاط، امید، حرکت رو به جلو، رقابت سازنده، مشارکت حداکثری و مسیر پیش رو، اشاره داشتند.
دکتر روح الامینی اضافه کرد: در این دوره از انتخابات، مقام معظم رهبری از ابتدای سال، اهمیت موضوع را به نحوی مورد اشاره قرار دادند. ایشان با معماری و هدایت جریان های مختلف، به ترمیم زخم های حوادث سال گذشته پرداختند. حوادثی که به دلایل مختلف مانند ناکارآمدی ها، نابسامانی ها، دخالت دشمنان خارجی و... ایجاد شد. مجلس شورای اسلامی نیز با تصویب 'طرح پیش ثبت نام داوطلبین'، اقدام ارزنده ای انجام داد.
وی خاطرنشان کرد: در این دوره از انتخابات، خواص به عنوان مرجع و پیشران می باید برای افزایش مشارکت اقدام کنند و تأکید کنند در این مسیر که دشمنان در حال ایجاد ناامیدی و یأس هستند، باید برای تغییر وارد شد. خواص در فرصت باقیی مانده باید بهترین تبلیغ، مؤثرترین تحلیل و گفت و گوهای حضوری و چهره به چهره داشته باشند.
دکتر روح الامینی در پایان تأکید کرد: مشارکت و حضور در انتخابات بر کیفیت انتخاب شوندگان تأثیر دارد و مهم است که جامعه علمی و فرهیخته کشور بیشتر وارد عمل شود. پیشرفت، توسعه، ترقی و تحول وقتی حاصل می شود که تدام داشته باشد و با قدرت ادامه یابد.
در ادامه دکتر روح الامینی به سؤالات حاضرین در جلسه پاسخ داد.

 

 


09:19 - سه شنبه 1 اسفند 1402    /    شماره خبر : 22448    /    تعداد نمايش خبر : 197