[ Print ]  [ Close ]

http://adm.modares.ac.ir/index.jsp?siteid=11&pageid=28293&newsview=22339   , 1403/02/21


نشست صمیمانه اعضای هیات علمی جذب شده دو سال اخیر با رئیس دانشگاه

در ابتدای این نشست حجت الاسلام ساداتی نژاد با اشاره به ویژگی مخاطبان و دانشجویان امروز و برخی آسیب های فکری و فرهنگی دانشجویان کشور از همه اعضای هیات علمی خواست تا در جهت کاهش این آسیب ها تلاش کنند.
وی در ادامه به مسئولیت سنگین معلمی در جامعه امروز و لزوم شاگرد پروری ، ضرورت وقت گذاری و تقویت ارتباط اجتماعی با دانشجویان و‌ تلاش برای تغییر سبک زندگی در سایه تفکر اشاره نمود.
بایدهای استادی از دیدگاه مقام معظم رهبری، توجه به ارزش های انقلابی و دینی و جهت دادن به جوانان و دانشجویان به عنوان وظایف مهم معلمی و بومی سازی علوم انسانی از دیگر مطالب عنوان شده از سوی حجت الاسلام ساداتی نژاد در این نشست بود.
درادامه دکتر زارعی عضو هیات علمی گروه  علوم سیاسی دانشگاه در سخنانی مسئولیت های علمی و اجتماعی استاد تراز انقلاب اسلامی را تشریح کرد.
وی به اهمیت سرمایه انسانی و انسان به عنوان محور مهم توسعه اشاره نمود.
عضو هیات علمی دانشگاه تربیت مدرس اظهار داشت: بیانیه گام دوم انقلاب، بیانیه ای حکیمانه و عینی است و نباید با آن برخورد شعاری کنیم و علم، ‌پژوهش،‌ معنویت ، ‌اخلاق، ‌اقتصاد،‌ عدالت، ‌مبارزه با فساد، ‌استقلال، ‌آزادی ،‌ روابط خارجی،‌ مرزبندی با دشمن، ‌سبک زندگی و ... در این بیانیه دیده شده است و همه این موارد با سرمایه انسانی محقق می شود.
دکتر زارعی یادآور شد: شهید چمران از دیگاه مقام معظم رهبری به عنوان استاد تراز معرفی شده است و ویژگی های این شهید بزرگوار مانند علم و ایمان، عدالت،‌ سخت کوشی، سلحشوری و جنگندگی، روحیات عرفانی، ‌انصاف و نداشتن رودربایستی از جمله ویژگی های بارز شهید چمران است که می تواند از سوی همه اساتید مورد توجه قرار گیرد.
وی تصریح کرد: ‌ما باید دانشگاه کوثری باشیم نه تکاثری. عضو هیات علمی در یک دانشگاه تکاثری به فکر ارتقای خود و طی کردن صرفا مراحل ارتقا است اما لازم است عضو هیات علمی به این بیندیشد که چه زمانی خود یک استاد کوثری می شود و می تواند شاگردپروری کند و مسئولیت اجتماعی خود را محقق نماید.
دکتر زارعی افزود: خط قرمز ما باید اسلام و ایران باشد و از هر جناح و گرایش سیاسی باید با یکدیگر تعامل سازنده داشته باشیم.
در ادامه اعضای هیات علمی جدید به معرفی خود و گروه علمی خود پرداختند و برخی از اعضای هیات علمی حاضر در جلسه در خصوص لزوم بازنگری دروس و سرفصل ها، وظیفه اعضای هیات علمی جدید برای ترفیع و ارتقا ،‌ مساله مسکن اساتید، به روز رسانی ‌تجهیزات آزمایشگاه، دروس مدرسی و ایجاد رشته های جدیدی مطالبی را عنوان کردند.
دکتر دانشجو نیز پس از پاسخ به سوالات و مطالب مطرح شده از سوی اعضای هیات علمی به انتظارات دانشگاه از اعضای هیات علمی اشاره کرد و گفت: ‌انتظار از یک عضو هیات علمی دانشگاه انجام صحیح فعالیت های آموزشی،‌ پژوهشی و فرهنگی است . اعضای هیات علمی باید در عرصه های مهم دفاع از نظام و انقلاب اسلامی حضور فعال داشته باشند و قطعا در این مسیر با دشواری هایی نیز روبه رو خواهند بود.
وی با بیان اینکه دانشگاه محل فرهیختگی و تبیین عقاید است ، ‌خاطر نشان کرد: از شما اعضای هیات علمی جوان انتظار داریم خلأهای علمی، ‌پژوهشی و تربیتی را پوشش دهید و بتوانید جریان های فرهنگی را اصلاح کنید.
مسئولیت شناسی،‌ وقت شناسی،‌ حل مشکلات کشور از طریق اناجم پژوهش های کاربردی و به روز بودن علمی اعضای هیات علمی از مواردی بود که از سوی رییس دانشگاه مورد تاکید قرار گرفت.
وی در خصوص طرح مسکن دانشگاهیان تربیت مدرس اظهار داشت: ‌ طرح ساخت 5000 واحد مسکونی دانشگاهیان تربیت مدرس در قالب تفاهم نامه با شهرداری تهران منعقد شد و برای رفع برخی از مشکلات و چالش های آن لازم است همه اعضای هیات علمی و دانشگاهیان در صحنه حضور داشته باشند و با همدلی و همکاری از این طرح حمایت کنند.
دکتر دانشجو با اشاره به اینکه نظام جمهوری اسلامی شرایط رشد و پیشرفت را برای افراد مستعد فراهم کرده است اظهار داشت: به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی،‌ افراد مستعد با تلاش و پشتکار، اجازه رشد و پیشرفت را در این کشور دارند و راه پیشرفت همواره برای آنان باز است و شرط این امر سعی و تلاش،‌ توکل بر خدا، ‌ناامید نشدن،‌ صبور بودن و عدم برخورد احساسی با مسائل و مشکلات است.
رییس دانشگاه افزود: همه افراد دارای دو عالم و نفس 'رحمانی و عقلانی' و 'شیطانی و جهلانی' هستند و این دو همواره با یکدیگر در حال مقابله هستند و هر فردی باید با خودشناسی و ممارست نگذارد نفس شیطانی او پیروز شود و لازمه پیروزی، جهاد با نفس شیطانی است .
وی در پایان بر حضور پر شور در انتخابات و لزوم کنشگری سیاسی و تشویق دانشگاهیان به شرکت در انتخابات پیش رو تاکیدکرد.


14:53 - يکشنبه 15 بهمن 1402    /    شماره خبر : 22339    /    تعداد نمايش خبر : 485