[ Print ]  [ Close ]

http://adm.modares.ac.ir/index.jsp?siteid=11&pageid=28293&newsview=21831   , 1403/02/31


به روز رسانی سامانه مانیتورینگ آزمایش موتورهای درونسوز پژوهشکده انرژی های تجدیدپذیر پردیس کشاورزی


 با همکاری معاونت پژوهشی  و فناوری دانشگاه تربیت مدرس و مساعدت دکتر برات قبادیان  رئیس پژوهشکده انرژی­های تجدید پذیر، سکوی آزمون و سامانه مانیتورینگ آزمایش موتورهای درونسوز پژوهشکده انرژی های تجدیدپذیر باز تجهیز  و به روز رسانی شد.

در حال حاضر این سامانه قابلیت مانیتورینگ دیجیتال انواع آزمایش های عملکردی، آزمون های انواع سوخت های فسیلی و زیستی و اندازه گیری آلاینده های زیست محیطی  خروجی از اگزوز موتورهای  درونسوز را دارا می باشد. همچنین این امکان فراهم گردیده است تا به کمک سامانه کامپیوتری محاسبات سنگین اختصاصی، مدلسازی عملکردی، ترمودینامیکی، شبیه سازی احتراق و آلایندگی موتور در شرایط گوناگون کارکردی قابل انجام باشد.قابلیت های جدید این امکان را فراهم کرده تا پژوهشگران، استادان، دانشجویان و مجموعه های علمی و صنعتی علاقمند مرتبط در حوزه پژوهش های  احتراق سوخت های زیستی بتوانند گستره بیشتری از خروجی های مد نظر را دریافت نمایند.

گفتنی است آزمایشگاه موتور، سوخت و احتراق پژوهشکده انرژی های تجدیدپذیر  دانشگاه تربیت مدرس تنها مرکز دانشگاهی و پژوهشی معتبر آموزش عالی در کشور است که از سال ۱۳۸۹ دارای ایزو ۹۰۰۲ و دارای صلاحیت در این حوزه می باشد و چنین فعالیتهایی را در کشور انجام می داده است. همچنین تنها آزمایشگاه مرجع معتبری است که استادان، دانشجویان و پژوهشگران حوزه سوخت های زیستی و موتور از سراسر کشور با آن همکاری تنگاتنگی داشته و دارند.

فعالان و متقاضیان حوزه موتورهای درونسوز و سوخت های زیستی با به روز رسانی این آزمایشگاه، می توانند در خصوص انجام آزمون های عملکردی موتور و کیفیت سنجی سوختهای زیستی بویژه بیودیزل با این مرکز همکاری کنند.



11:03 - يکشنبه 3 دی 1402    /    شماره خبر : 21831    /    تعداد نمايش خبر : 136