[ Print ]  [ Close ]

http://adm.modares.ac.ir/index.jsp?siteid=11&pageid=28293&newsview=20676   , 1403/02/20


معاون آموزشی دانشگاه تربیت مدرس:
دانشگاه تربیت مدرس دارای بیشترین رشته دایر در مقاطع تحصیلات تکمیلی کشور است

وی افزود: دانشگاه تربیت مدرس در سال ۸۶ دارای رتبه ۱۱ کشور بود اما با اجرای یک برنامه راهبردی در حدود ۲۰ سال اخیر به رتبه دوم دانشگاه های کشور دست یافته است. برنامه راهبردی دانشگاه تربیت مدرس از سال ۸۳ شروع شد و در دوره اول ریاست دکتر دانشجو در قالب برنامه راهبردی اول ده ساله و برنامه عملیاتی ۵ ساله به تصویب رسید. موفقیت های دانشگاه تربیت مدرس در حوزه های پژوهشی، آموزشی، فرهنگی، پارک علم و فناوری و غیره همه در راستای برنامه راهبردی دانشگاه بوده که به خوبی اجرا شده است
دکتر کردناییج خاطر نشان کرد: دانشگاه تربیت مدرس که مولود انقلاب است با هدف اولیه تربیت مدرس برای دانشگاه های کشور، آغاز به کار کرد اما بر اساس برنامه راهبردی خود، در طول سال ها فعالیت، مأموریت های جدید مانند تربیت پژوهشگر، تربیت کارآفرین و ... به آن اضافه شد و در آن عرصه ها نیز موفق عمل کرد.
معاون آموزشی دانشگاه در خصوص هرم اعضای هیات علمی اظهار داشت: دانشگاه تربیت مدرس در بحث هرم اعضای هیات علمی جز بهترین دانشگاه ها در سطح کشور است. از ۷۹۰ عضو هیات علمی، ۲۳۴ نفر استاد تمام، ۲۴۴ نفر دانشیار و ۳۹۸ نفر استادیار هستند. بر اساس شاخص ها، هرم هیات علمی با این ویژگی که تعداد اعضای استاد تمام و دانشیار آن بیش از دو سوم کل اعضای هرم را تشکیل دهند، یک هرم بسیار عالی محسوب می شود.
وی اضافه کرد: استانداردهای جهانی در بحث سرانه کلاس ها به ازای هر ۱۷ دانشجو یک استاد می باشد اما در دانشگاه تربیت مدرس به ازای هر ۱۲ دانشجو یک استاد داریم. دانشگاه تربیت مدرس در ماموریت اولیه خود که تربیت استاد برای دانشگاه های کشور بود بسیار خوب عمل کرد. این دانشگاه تا کنون ۴۰هزار و ۸۴۱ دانش آموخته داشته است که ۳۲ هزار و ۴۰۰ نفر در مقطع کارشناسی ارشد و ۸هزار و ۷۷ نفر در مقطع دکترا بوده اند و بسیاری از اساتید دانشگاه های کشور فارغ التحصیل تربیت مدرس هستند.
دکتر کردناییج ادامه داد: دانشگاه در حال حاضر ۱۱هزار دانشجوی شاغل به تحصیل دارد که ۶هزار نفر در مقطع کارشناسی ارشد مشغول تحصیلند و با دارابودن ۴۰۰ دانشجوی غیر ایرانی که ۲۵۰ نفر از آنها دانشجوی دکترا هستند، جز دانشگاه های برتر کشور در زمینه جذب دانشجوی بین المللی هستیم.
معاون آموزشی دانشگاه افزود: در دو سال اخیر و در دوره قبول مسئولیت دکتر دانشجو، ۹ رشته کاربردی جدید ایجاد و راه اندازی شد و برای نخستین بار در دانشگاه های کشور، رشته دکترای مستقیم ریاضی محض در دانشگاه تربیت مدرس ایجاد شد. دانشگاه همچنین در زمینه جذب نخبگان اقدامات خوبی انجام داده است و کارگروهی در این زمینه تشکیل شده است.
وی از ورود موفقیت آمیز دانشگاه به عرصه بین الملل به عنوان یکی از دستاوردهای خاص دانشگاه تربیت مدرس نام برد و تشریح کرد: با حمایت دکتر دانشجو، وزیر علوم و رئیس جمهور به عنوان رئیس هیات امنای دانشگاه، پردیس بین الملل اروند راه اندازی شد و در کمتر از یکسال، ۵۰ دانشجو پذیرش کرد و ۳۱ پرونده پذیرش نیز در حال بررسی قرار دارد. این دانشجویان از بین افراد دارای شاخص های علمی بالا و واجد شرایط دانشگاه، پذیرش شدند.
دکتر کردناییج اظهار داشت: پردیس دانشگاهی تربیت مدرس نیز یکی از فعال ترین پردیس های دانشگاهی کشور است که در حال حاضر ۸۰۰ دانشجوی کارشناسی ارشد و ۲۰۰ دانشجوی دکترا دارد. دانشگاه تربیت مدرس تنها دانشگاه تحصیلات تکمیلی کشور است که از 150 گروه آموزشی برخوردار است و با 199 رشته دایر در مقطع ارشد و 146 رشته دایر در مقطع دکترا، دارای بیشترین رشته دایر در مقاطع تحصیلات تکمیلی در بین دانشگاه های کشور است.
معاون آموزشی دانشگاه در پایان تأکید کرد: اگر یک سیستم بخواهد به خوبی عمل کند باید خرده سیستم های موجود در آن به خوبی عمل کنند. این مهم در دانشگاه تربیت مدرس روی داده است. حوزه های مختلف دانشگاه تربیت مدرس شامل؛ پژوهشی، آموزشی، فرهنگی، دانشکده ها، مراکز تحقیقاتی و پژوهشکده ها، پارک علم و فناوری و... به خوبی وظایف خود را انجام داده و اهداف را پیگیری می کنند و این به موفقیت کل سیستم می انجامد.


16:01 - دوشنبه 6 شهريور 1402    /    شماره خبر : 20676    /    تعداد نمايش خبر : 268