[ Print ]  [ Close ]

http://adm.modares.ac.ir/index.jsp?siteid=11&pageid=28293&newsview=20109   , 1403/02/19


آیین تجلیل از استادان نمونه و سرآمد دانشگاه برگزار شد

در این مراسم دکتر دانشجو رییس دانشگاه در سخنانی با اشاره به دستاوردهای دانشگاه تربیت مدرس در سال گذشته اظهار داشت: دانشگاه تربیت مدرس در سال 1401 موفق به کسب رتبه اول سرآمدی در میان همه دانشگاهای کشور ( وزارت علوم و وزارت بهداشت) شد. همچنین بر اساس نظام رتبه بندی شانگهای دانشگاه تربیت مدرس در میان 3 دانشگاه برتر کشور قرار دارد که از میان 2000 دانشگاهی که در این رتبه بندی مورد ارزیابی قرار می گیرند، دانشگاه تربیت مدرس در برخی از زمینه ها دارای رتبه بسیار خوبی است؛ از جمله در زمینه مواد و معدن دانشگاه تربیت مدرس در رتبه 44 دنیا قرار دارد. همچنین دانشگاه در حوزه آب در رتبه 101 تا 150، در مهندسی مکانیک، عمران و مهندسی انرژی،‌ علوم و فناوری مواد غذایی، کشاورزی، پرستاری و  دامپزشکی در رتبه 201 تا 300 ، در علوم زمین و مهندسی شیمی رتبه 301 تا 400 و در زیست فناوری رتبه 401 تا 500 را دارا می باشد.
وی دستاورد های دانشگاه تربیت مدرس را حاصل تلاش و زحمات تمامی مدیران و مسئولان، اعضای هیات علمی ، دانشجویان و کارکنان از ابتدای تأسیس دانشگاه تاکنون عنوان کرد.
دکتر دانشجو پرداخت بدهی های دانشگاه و حل مشکل کسری بودجه، تاسیس واحد بین الملل دانشگاه در اروند، ‌ایجاد همدلی و آرامش در فضای دانشگاه، ‌اعمال سیاست درهای باز در حوزه ریاست و پیگیری تأمین مسکن دانشگاهیان در قالب امضای تفاهم نامه با شهرداری تهران جهت ساخت 5000 واحد مسکونی را از جمله دیگر توفیقات حاصل شده دانشگاه در سال گذشته عنوان کرد.
وی به مدیریت صحیح اعتراضات در دانشگاه اشاره و تصریح کرد: مدیریت اعتراضات،‌ تظاهرات و اغتشاشات صورت گرفته کار بسیار پیچیده ای بود و دشمن با سوء استفاده از شرایط ایجاد شده سعی کرد تا اعتراضات را از حیطه فرهیختگی و دانشگاهی خارج کند، اما دانشگاه جای تعامل نظرات و دیدگاه ها و جای فرهیختگی، نشاط سیاسی و تقویت عقلانیت است و همه دانشگاهیان کمک کردند تا این موضوع به خوبی و با آرامش مدیریت شد و در این راستا لوح مدیریت در تراز حاج قاسم به دانشگاه تربیت مدرس اهدا گردید.
وی با اشاره به برخی از مشکلات و چالش های موجود در دانشگاه اظهار داشت: کمبود بودجه برای خرید تجهیزات آزمایشگاهی،‌ کنفرانس های ملی و بین المللی و حمایت های مالی در دوره فرصت مطالعاتی، فرایند زمان بر جذب اساتید، فرایند تبدیل نیروهای شرکتی به قراردادی و قراردادی به رسمی و پیمانی و ... از جمله برخی از مسایل و چالش های دانشگاه است که البته در برخی از آنها توفیقات نسبی حاصل شده است.
رییس دانشگاه در ادامه بر لزوم تعامل میان اعضای هیات علمی،‌ مدیران گروه ها و روسای دانشکده ها تاکید کرد و گفت: اکثر گروه های آموزشی دانشگاه تعامل خوب و سازنده ای با دانشجویان دارند که لازم است این تعامل سازنده بهتر و بیشتر شود.
در ادامه مدیران گروه های آموزشی ضمن بیان نظرات و دیدگاه های خود در خصوص مسائل مختلف آموزشی، صنفی و مالی از رییس دانشگاه به دلیل تلاش و زحمات ایشان در جهت رفع مشکلات مالی و بودجه ای دانشگاه، پرداخت بدهی های معوقه اساتید و تأمین مسکن دانشگاهیان تشکر و قدردانی کردند.
در پایان از اساتید نمونه، ‌سرآمد آموزشی،‌ اساتید ممتاز، معاونان نمونه آموزشی، اساتید بازنشسته و خانواده های اعضای هیات علمی مرحوم دانشگاه تجلیل شد.


اسامی برگزیدگان


15:09 - دوشنبه 8 خرداد 1402    /    شماره خبر : 20109    /    تعداد نمايش خبر : 547