[ Print ]  [ Close ]

http://adm.modares.ac.ir/index.jsp?siteid=11&pageid=28293&newsview=19862   , 1403/02/31


بازدید رییس دانشگاه از آزمایشگاه های بخش مهندسی مواد و معدن

در این بازدید دکتر دانشجو و هیات همراه ضمن بازدید از آزمایشگاه های شیشه،‌ جوشکاری، ‌نانومواد،‌ نانو ساختار،‌ خواص مواد و کارگاهای جوشکاری ، مکانیک سنگ و ... از نزدیک امکانات موجود و تجهیزات مورد نیاز دانشجویان ر را مورد بررسی قرار دادند.
در این بازدید دکتر دانشجو خاطر نشان ساخت: تجهیزات آزمایشگاهی موجود نباید به دلیل خرابی کنار گذاشته شود و لازم است با تعمیرات لازم، ‌تا حد ممکن استفاده مطلوب از دستگاهها استفاده مطلوب صورت گیرد و در عین حال،‌ خرید دستگاهای جدید نیز در دستور کار قرار دارد و با تامین بودجه های لازم خرید دستگاهها و تجهیزات جدید صورت می گیرد.
دکتر دانشجو بر لزوم استفاده مشترک دانشکده ها و گروهها از دستگاهها موجود در دانشگاه گفت: برخی از دستگاه ها در یک دانشکده و گروه قرار دارند که در سایر دانشکده ها نیز می تواند مورد استفاده قرار گیرد و لازم است طی تفاهم نامه ای با روسا و معاونان پژوهشی دو دانشکده، ‌نحوه استفاده از دستگاه و دانشجویان مجاز به استفاده از آن مشخص گردد که این تعامل علاوه بر اینکه سبب خواهد شد از دستگاه موجود به نحو احسن استفاده و تحقیقات دانشجویان بهتر انجام شود سبب درآمد زایی برای دانشکده دیگر نیز خواهد شد.
رییس دانشگاه خاطر نشان ساخت: دانشگاه دارای 299 آزمایشگاه تخصصی و 100 کارگاه می باشد که تهیه دستگاه های جدید برای تمامی این ازمایشگاه ها نیازمند بودجه بسیار زیادی است که از توان دانشگاه خارج است و لازم است در حین برنامه ریزی برای خرید دستگاه های جدید، تعامل برای استفاده از دستگاه های سایر دانشکده ها و مدیریت بهینه تجهیزات نیز مورد توجه قرار گیرد.
رییس دانشگاه در این بازدید ضمن صحبت با دانشجویان و اساتید، تجهیزات و امکانات مورد نیاز هر آزمایشگاه را مورد بررسی قرار داد .


14:43 - يکشنبه 17 ارديبهشت 1402    /    شماره خبر : 19862    /    تعداد نمايش خبر : 215