[ Print ]  [ Close ]

http://adm.modares.ac.ir/index.jsp?siteid=11&pageid=28293&newsview=16831   , 1403/02/31


تلاش بی وقفه سرپرست دانشگاه برای تامین حقوق و اعتبارات آخر سال دانشگاهیان

در پیام دکتر فرهاد دانشجو آمده است:


مقام معظم رهبری (مدظله العالی):


"بنده در دفاع از جامعه نخبگان و از حرکت علمی کشور تا نفس دارم ذره ای کوتاه نخواهم آمد و میدانم این حرکت، حرکت با برکتی است و ان شاء الله عاقبت به خیر است"


همکاران محترم و بزرگوار دانشگاه تربیت مدرس با سلام و عرض تبریک به مناسبت ایام؛


 به نظر اینجانب بودجه دانشگاه ها و هزینه هایی که در دانشگاه ها صرف آموزش و پژوهش و پژوهشگران و اساتید میشود، در واقعیت از جنس سرمایه گذاری است و باعث افزایش قدرت کشور در همه عرصه های داخلی و خارجی میشود. پیشرفت علمی و فناورانه کشور در کنار استقامت و مقاومت شهدای والا مقام و جانبازان عزیز و ملت شریف، مرهون تلاش های صادقانه و دلسوزانه و مجاهدت های عالمانه  اساتید و پژوهشگران است. نقد اساسی بر عملکرد سازمان برنامه و بودجه درخصوص قانون همسان‌سازی وجود دارد.
لازم است این سازمان و مسئولین آن تغییر اساسی در نگاه خود نسبت به دانشگاه ها ایجاد کنند. یکی از وظایف  سازمان برنامه و بودجه، تأمین بودجه های لازم و ضروری برای پیشرفت علمی کشور  و تسهیل روند آموزش و پژوهش و  رشد علمی در دانشگاه ها و مراکز تحقیقاتی است و نباید این شأنیت سازمان دگرگون گردیده و وقت و صرف آنها معطوف به کاهش بودجه های دانشگاه ها و مقابله با پرداخت قانون همسان‌سازی گردد.
اساتید دانشگاه ها از فرهیختگان و دلسوزان نظام مقدس جمهوری اسلامی هستند و در سنگر علم و فناوری به سختی و صبورانه و آگاهانه همه کمبودها در آزمایشگاه ها و دیگر عرصه های تحقیقاتی و آموزشی را با توکل به خدا و تلاش مضاعف و مجاهدت های بی نظیر جبران نموده و در مسیر استقلال و عدم وابستگی کشور، افتخارات بزرگی بدست آورده و خواهند آورد. لازمه ادامه این توفیقات، همراهی و یاری دانشگاه ها و دانشگاهیان، توسط آن سازمان از طریق افزایش بودجه های دانشگاه ها و حذف مقررات دست و پا گیر و افزایش اختیارات هیأت امنای دانشگاه ها است. متاسفانه در این چند ماهه گذشته، منش و روش اتخاذ شده توسط آن سازمان در قبال دانشگاه ها باعث کاهش اعتماد و اطمینان بین دانشگاه ها  و سازمان برنامه و بودجه شده است. به نظر اینجانب مجبور کردن دانشگاه ها به حذف مبلغ سی درصد مربوط به طرح تمام وقت ویژه و اصلاح احکام کارگزینی در سال ۱۴۰۰ و عدم پرداخت یا تاخیر در پرداخت دیگر بودجه های دانشگاه ها که با زحمت و تلاش صادقانه مسئولین دانشگاه ها و همراهی دیگر مسئولین نظام تأمین گردیده و حبس این بودجه ها و مشروط کردن پرداخت آنها به تبعیت از روش و منش آن سازمان، حتی اگر نهایتا دانشگاه ها مجبور به انجام آن شوند، قطعا هیچ افتخار و توفیقی برای آن سازمان نخواهد بود. توفیق و افتخار آن سازمان، زمانی رقم خواهد خورد که شما عزیزان در سازمان برنامه و بودجه، تغییر روش دهید و در کنار دانشگاه ها و دانشگاهیان قرار گیرید و تمام سعی و تلاش خود را برای تأمین و افزایش معقول و منطقی و قانونمند بودجه های دانشگاه ها انجام دهید. ما و شما می دانیم که با دانشگاهیان باید با زبان منطق و استدلال مبتنی بر علم صحبت شود. بله شاید نهایتا دانشگاه ها جهت عدم تآخیر در پرداخت حقوق اساتید و کارمندان در ایام نزدیک به سال نو، مجبور به انجام کاری شوند که اصلا قبول ندارند، ولی این روش غیر مقبول است و می تواند باعث کاهش بیشتر اعتماد بین دانشگاه ها و آن سازمان گردد و این سرمایه بزرگ نباید به اینگونه مخدوش شود.
 به عنوان فردی که بیش از سی سال در مدیریت آموزشی و پژوهشی کشور فعالیت داشته و دارد و معلمی کوچک که در کنار اساتید بزرگوار بوده و هستم و به عنوان کسی که افتخار به دفاع از نظام مقدس جمهوری اسلامی و ولایت میکند، به سازمان برنامه بودجه و مسئولین محترم آن سازمان توصیه میکنم بیایند و از امروز تمام همت خود را معطوف به افزایش بودجه های دانشگاه ها برای بروز نمودن تجهیزات و برآورده کردن نیاز دانشگاه ها و دانشگاهیان و حل و فصل مشکل مسکن و حقوق اساتید جوان و کارمندان شریف دانشگاه ها بنمایید؛ هنوز دیر نشده است.
دیروز با جناب آقای دکتر اسماعیلی ریاست محترم دفتر رییس جمهور در خصوص موارد ذکر شده و مشکلات بودجه ای دانشگاه و همچنین تنظیم زمان مناسب برای جلسه آتی هیأت امنای دانشگاه حضورا جلسه ای داشتم و امروز نیز ان شالله  روسای دانشگاه ها با وزیر محترم علوم ، تحقیقات و فناوری جلسه ای خواهیم داشت.


 توکل بخدا 
فرهاد دانشجو
چهارشنبه ۱۴۰۰/۱۲/۱۸"


09:37 - چهارشنبه 18 اسفند 1400    /    شماره خبر : 16831    /    تعداد نمايش خبر : 954